Home
Sardinië
Gerardo Sega
Routebeschrijving
Vanaf Avio volgen we de borden richting Monte Baldo. Bij de 1e haarspeldbocht die we tegenkomen is er aan de linkerkant van de weg een parkeerplaats. Hier start ook de tocht. Wij hebben hier ons tentje opgezet en zijn de volgende dag aan deze tocht begonnen.

Vanaf de parkeerplaats volgen we de onverharde weg. We passeren een kappelletje en lopen verder richting de waterval "Cascata Prafessa". Hier volgen het paadje naar rechts. Je komt dan uit bij een hoge rotswand waarover een waterval naar beneden komt.
Het pad gaat matig stijgend verder naar het begin van de klettersteig.
Je komt op een gegeven moment steeds dichter langs de overhangende rotsen te lopen. De klettersteig start met een ladder. Om daar uit te komen moeten we eerst een paar meter klimmen.
We lopen verder over de rots naar een rotsband die soms niet breder is dan 1 voet. Onder je gaat het hier zo'n 100m loodrecht naar beneden.
Hierna volgt een rotsig stuk door het bos waarna weer een rotsband volgt. Deze rotsband is een stuk breder.
We duiken weer het bos in een klimmen in rotsachtig terrein verder totdat het landschap opener wordt. Na een laatste steile klimpassage staan we ineens boven op Prati della Cola. Vanaf hier volgen we de onverharde weg richting Mad.della Neve. In dit dorpje houden we linksaan.
We volgen de weg door een kloof en komen zo op de onverharde weg uit die ons weer naar het startpunt van onze tocht brengt.

Start
Vanaf Avio de borden richting Monte Baldo volgen. Bij de 1e haarspeldbocht start deze tocht aan de linkerkant van de weg.

Hoogte
c.a 1200m

Hoogteverschil
900m

Tijdsaanduiding
totale rondtocht 5h30

Karakter
Mooie klettersteig in afgelegen gebied

Kaarten
Kompass 102 Lago di Garda/Monte Baldo (1:25.000)

Literatuur
Hüslers Klettersteig Atlas Alpen (J.Berg bei Bruckmann)