Home
Sardinië
Rifugio Benevolo
Routebeschrijving
We rijden het Val di Rhemes in totdat we niet meer verder kunnen. Op het einde van het dal is er volop parkeergelegenheid

We volgen een paar honderd meter de geasfalteerde weg in zuidelijke richting en komen dan bij een splitsing uit. Wij blijven het smalle paadje rechtdoor volgen richting Rif. Benevolo. Er gaat ook een onverharde weg naar rechts, deze komt ook bij de hut uit, maar is veel minder interessant en wordt vooral door mountainbikers gebruikt.
Na c.a 40min. komen we bij een mooie waterval uit. Als we wat naar links lopen komen we boven de kloof te staan waardoor de waterval naar beneden dendert. Dit is een indrukwekkend gezicht.
Over weidse alpenweides lopen we verder richting de hut. Er lopen hier verschillende paadjes, maar het is nooit moeilijk om de route te volgen. Soms kan het wat drassig zijn.
Kort voordat we bij de hut zijn komen we weer op de onverharde weg uit. We volgen deze een paar honderd meter en pakken dan het smalle paadje naar rechts wat langs het water blijft lopen.
Dit pad stijgt wel behoorlijk steil. Je kunt er ook voor kiezen om de onverharde weg te blijven volgen. Na c.a 1.30 uur bereiken we de hut. We hebben hier een prachtig uitzicht over de gletsjer aan het einde van het dal en op de Gran Parei.

Nb. In 2010 is er op de Granta Parei een behaakte route gebouwd door de huttenwaard van de Benevolo (tevens gids). Zie topo ,naam klimroute is Eugenia danza con me . Voor meer info kun je contact opnemen met de huttenwaard (email: benevolo@benevolo.info)

Start
Thumel, 1879m (Val di Rhemes)

Hoogte
2285m

Hoogteverschil
406m

Tijdsaanduiding
1.30 uur

Karakter
Eenvoudige wandeling door een mooi bloemrijk en waterrijk dal.