Home
Sardinië
Bivacco Borghi
Routebeschrijving
In Valnontey volgen we het onverharde, brede pad links van de beek en bereiken zo Valmianaz (1729m).
C.a een ½ uurtje later gaat er links van de weg een splitsing omhoog naar Biv. Money. Wij blijven het pad rechtdoor volgen.
Bij Pont de l’Erfaulet (1830m) steken we de brug over en komen nu rechts van het water te lopen. Uiteindelijk komen we bij een splitsing uit. Rechts omhoog gaat het pad naar Casolari dell'Herbetet, wij gaan rechtdoor.
We steken verschillende beekjes over die van de Tribulazionegletsjer naar beneden komen. Op de volgende splitsing houden wij rechts aan, links gaat het pad naar Biv. Martinotti.
We volgen het pad over de morene kam en zien het rotsbastion waarop het bivak staat. We dalen uiteindelijk over de kam af en lopen over morenepuin en sneeuw naar de voet van het rotsbastion.
Daar begint de laatste klim naar het bivak. De route loopt door de rotsen en is met steenmannetjes aangegeven. Een echt pad is er niet, af en toe moet er wat geklauterd worden.
Vanaf het bivak hebben we een mooi uitzicht op de omringende gletsjers en bergen om ons heen. Ook het zicht op het onder ons liggende dal is mooi.

Start
Valnontey 1660m (zijdal van Cogne)

Hoogte

Kaarten
IGC 101 Gran Paradiso, La Grivola, Cogne

Literatuur
Bergwandelingen in Wallis en Gran Paradiso (robert weijdert/lilian peters)